SOALAN PERCUBAAN SPM MRSM 2007 DAH KELUAR

Good news, MRSM SPM Trial Paper 2007 is available for download today! Grab it now. As for Accounting Principlies (ONLY) schemes (Q’s direct link – Paper1 and Paper2) , I’ll try to shed some lights on it as soon as possible.

Any takers?

26 responses

  1. Salam sifu2b,

    Terima kasih untuk maklumat berkenaan. 🙂

  2. Hm, aku kena donlot gak ke? Hehe.

  3. thnx a lot!!!
    this very useful for me!!

  4. saya tak boleh masuk ke mrsm webcite..minta tolong sikit..

  5. tolong reply secepat mungkin

  6. tak boleh buat apa-apa baby. Mungkin server MARA mengalami masalah teknikal, atau dalam proses senggaraan. Sememangnya ia boleh berlaku.

  7. thank you for da information.

  8. i would like to get mrsm trial’s answer please sifu ,inee your help

  9. Srimathi, enable script on your IE or firefox, only then you can download. It’s mediafire features that need scripts.

  10. naper sayer nk soalan spm x der……
    boring ar…. laman web ni……

  11. Hahahah. Faiz, faiz. kalau dah boring ngan blog ini takpelah, jangan boring belajar sudah. Saya tak paparkan soalan dari mana-mana pihak secara langsung krn sebab-sebab tertentu. Tetapi sifu sememangnya mengharap akan ada organisasi atau individu yang akan membenarkan soalan mereka dipaparkan melalui blog ini. Contohnya soalan percubaan SPM rakan sifu dari MIRI.
    Kalau nak soalan MRSM, lawati terus lamanweb MARA dan muatturun dari sana. Anda boleh klik link yang disediakan di paparan ini berserta cadangan jawapan tak rasmi yang sifu sediakan. Contohnya koleksi soalan dalam Pre-Exam Series milik sifu.

    Faiz, sebenarnya blog ini wujud khas untuk prinsip perakaunan. Blog ini telah establish sebagai tempat mencari tips, soal-jawab dan nasihat dari sifu. Kadangkala, sifu juga akan menawarkan soalan-soalan dan skema jawapan ala-spm yang sifu sendiri bina dan sediakan. Ianya memang sebegitu sejak tahun 2006.

  12. just mcm biasa jak pun….

  13. Sarinah, biasalah tu.

  14. walaupun download benda ini tapi x buat payah gak.x kira kita buat latihan walaupun bukan soalan trial mrsm kite still akan berjaya.hahahaha.student mrsm

  15. kenape blog nie untuk prinsip akaun je subjek lain x penting ke sifu.

  16. Nara,
    Sebab sifu hanyalah guru akaun. Siapalah saya ni. Subjek lain penting, tapi sifu tak boleh cover semua. Nanti tunggang langgang hidup ini.

  17. saya hendak tahu bagaimana,hendak menjawab soalan penyata dan kunci kira-kira.

  18. Boorni,
    Mungkin awak kena mulakan dgn langkah awal iaitu menghafal format dan pengisian setiap laporan kewangan itu, penyata pendapatan dan kunci kira-kira. Mungkin awak terpaksa melalui proses pembiasaan, antaranya ialah menyalin berulang kali penyata pendapatan dan kunci kira-kira sehingga awak terbiasa dengannya. Kemudian barulah awak praktis menggunakan soalan berkaitan. Beri awak masa 3 jam utk praktis baca-salin-baca-salin-baca-ingat-tulis-
    baca-hafal-tulis-baca-hafal-tulis-hafal-tulis-hafal-tulis, dan begitulah seterusnya.

  19. boleh tak kasi saya ,contoh soalan bagi akaun untuk form 4

  20. saya hendak tahu bagaimana untuk serasi dgn pelajaran akaun.bolehtak kasi saya contoh soalan untuk kunci kira-kira dan buku catatan pertama

  21. Durrah,
    Mungkin awak boleh lawati blog guru Cikgu Sila di link sebelah kiri dlm Blogroll. cikgu Narzuki juga byk menyediakan soalan.

  22. i hope banyak lagi soalan2x yg boleh diSHARE bersama2x

  23. Azmie Juan,
    Akan diusahakan dari semasa ke semasa.

  24. memang x puas ati ar jawapan skema tak x?

  25. memang ada pun. Percubaan MRSM 2008, 2007, 2006 memang ada sifu sediakan – tapi jawapan yang sifu buat sendiri atau dengan kata lain jawapan cadangan TAK RASMI. Cari link dia di blog sifu ni.

    SKEMA JAWAPAN LENGKAP PERCUBAAN SPM MRSM 2007 DAH KELUAR!

  26. Good day I am so delighted I found your weblog, I really found you by accident, while I
    was browsing on Bing for something else, Regardless I am here
    now and would just like to say kudos for a remarkable post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I
    don’t have time to read it all at the moment but I have
    bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time I
    will be back to read a lot more, Please do keep up the awesome b.

Tinggalkan komen