Aplikasi Kejohanan Olahraga SisDASKOS

Sifu juga ada membangunkan suatu program atau perisian kejohanan olahraga sekolah, atau lebih sesuai dipanggil aplikasi pangkalan data untuk ajk perangkaan kejohanan sukan sejak tahun 2003. Dalam bulan Mac-April tahun 2007 yang lepas, sifu dah kemaskini dan mantapkan program itu khas untuk kegunaan MSSM Sabah di Daerah Kudat.

Nak baca lebih lanjut? Sila lawati blog sifu satu lagi, http://softwaresforme.blogspot.com/2008/01/aplikasi-kejohanan-olahraga-sisdaskos.html

Sebenarnya sifu segan nak kongsi benda ni, kerana status sifu sekadar amatur. So sekadar paparkan apakah features yang ada, tapi sorilah belum berani offer untuk kegunaan umum. Sukan sekolah nanti, minggu depan, sifu akan gunakan versi yang aplikasi DB SisDASKOS.

27 responses

  1. Saya pernah tinggalkan message di blogspot cikgu tapi tiada balasan. Walaubagaimanapun, saya ingin mencuba perisian SisDASKOS ini. Kalau boleh, harap cikgu memberi maklum balas mengenai cara untuk mendapatnya.

    Sekian.

  2. saya mau cuba aplikasi sifu…boleh kah?

  3. cikgu saya sangat sangat berminat untuk mengetahui perisian yang cikgu buat… saya ada jumpa seorang pakar dari pontian johor. belia menggunakan networking wireless dan php. menarik dan tersusun..

    klu berminat untuk mendapat thesis beliau sila klik nama saya.

  4. Program SisDASKOS ni saya bangunkan menggunakan MS Access 2000 sahaja. Setakat ini, masih digunakan dan dikemaskini untuk kegunaan sekolah semata-mata. Saya terfikir untuk convert/buat balik program sebegini menggunakan bahasa pemprograman lain. Sebenarnya nak belajar bahasa lain selain VB. Tu pun belajar sendiri ja. Tapi angan-angan jelah sebab tak tau bila ada masa nak start.
    Sekarang ni pun tengah semangat mendidik anak-anak 4Khawarizmi. Mudah-mudahan diorang suka dengan kaedah mengajar yang sedang saya lakukan. Idea dan motivasi untuk Prinsip Perakaunan tengah membuak-buak. Juga sedang berjinak-jinak dengan pengelolaan sukan kat sekolah. Kalau jadi buat, sibuklah gamaknya.

    Untuk perhatian rakan-rakan guru sekalian, buat masa ini, saya terpaksa ‘tahan diri saya’ dari menawarkan SisDASKOS untuk kegunaan sekolah lain kerana beberapa sebab yang sukar dinyatakan di sini.

    Lagipun saya masih tak puas hati dengan features yang sedia ada. Baru-baru inipun, kekawan bagi idea baru, nak enhance sistem tu, termasuklah generate borang-borang pra-daftar dan penyeliaan peserta. Dulu versi awal memang ada tetapi bila terlibat dalam MSSS Sabah, saya dah buang fiturs yang tak perlu tu dan fokus kepada pengumpulan data dan analisis data. Juga ada idea nak ubah suai beberapa perkara berkaitan GUI.

    Apa-apapun terima kasih di atas minat saudara/i sekalian. Saya ni bukanlah berlatar belakangkan ICT yang mantap. Mungkin program KEJOLA boleh memenuhi kehendak sekolah anda.

  5. sy berminat dengan sistem aplikasi olahraga.bgaimana hendak sy membeli aplikasi tersebut.ini alamat email sy :qamla_m@yahoo.com

  6. Tahun ini saya masih lagi dilantik sebagai Ketua AJK Statistik Kejohanan Olahraga sekolah. Tahun ini kita dah mula pakai ‘Kejohanan Acara Padang dan Balapan ke-43 Tahun 2011’.

    SisDASKOS versi 2.7 digunapakai kerana sayalah pembangun perisian/aplikasi MSACCESS tersebut. Turut membantu adalah 2 orang guru lain.

    Perkembangan terkini SisDASKOS juga ditulis di sini, http://softwaresforme.blogspot.com/2011/01/sisdaskos-versi-27-2011-perlu.html

  7. cikgu,saya berminat untuk mendapatkan software ini.kalau boleh, emailkan saya cara-cara mendapatkan software ini.

  8. Junaidah sulaiman

    Saya berminat nak dptkan program ckg, sekolah kami jadi tuan rumah pertengahan bulan februari ni. Blh tak hbngi saya dgn segera. Saya dah tgk program kejola juga ckg punya program tapi saya tertarik sgt dgn program ckg nampak mudah digunakan. Please ckg hubungi saya segera. Saya dari smk tun fuad steohens kiulu, tuaran sabah.

  9. Bagaimana kami hendak mendapatkan perisian ini?
    Boleh tak email pada saya cikgu rahim di nrahim17@gmail.com

  10. saya juga berminat dgan sistem tersebut.

  11. halo, sya berminat dengan sistem ini. Boleh email pada saya butiran dan harga di rachael_ho1983@yahoo.com, tq.

  12. edmund joanathan

    cikgu emailkan saya juga…saya berminat guna

  13. TN SAYA SGT MEMERLUKAN SISDASKOS INI TOLONGGGG SAYA

  14. saya berminat program ini bagaimana hendak mendapatkannya

  15. program yang baik saya hendah bagaimana untuk mendapatkannya

  16. Salam cikgu, saya berminat dgn sisdaskos yg cgu bangunkn ni, bagaimana sy boleh dapatkannya?

  17. Salam Cikgu Rithuwan, Sy Hadi Cikgu dari Sipitang, berminat untuk menggunakan Sisdaskos yg cikgu bangunkan ni, bagaimana saya boleh dapatkannya. Emel saya hadi280683@gmail.com

  18. Assalamualaikum Cikgu..
    Saya berminat nak beli aplikasi yang dibangunkan oleh cikgu.
    Bagaimana boleh saya dapatkan….terima kasih

  19. Cikgu, saya juga nak cuba dan ingin beli aplikasi ni. Tolong share dengan saya.

  20. Mohon share cikgu dan berapa bayaran aplikasi jika ingin miliki.

  21. saya nak sistem sisdakos boleh ke? tolong email ke anakperantau85[at]gmail.com maklumat lanjut

  22. saya berminat dengan sistem sisdakos.Bolehka tuan berkongsidengan saya?emailke azizbera27@gmail.com

  23. sistem ini amat berguna untuk sukan…saya amat memerlukkannya..blh email tak perisian ini

  24. salam tuan blh email sistem ini kepada saya….azizbera27@gmail.com.

    saya memerlukkan untuk sukan sekolah

  25. jenorita hongkong

    Salam sifu..saya berminat untuk cuba perisian ini

Tinggalkan komen