eBuku Panduan Menyiapkan Kertas 3 Prinsip Perakaunan Tingkatan 5

Soalan Kertas 3 Prinsip Perakaunan untuk tingkatan 5 telahpun keluar. Sifu telahpun memuatturun dan membaca soalan tersebut dan memahami kehendak soalan.

Saya bercadang untuk meneruskan penghasilan penulisan ebook untuk perkara ini, seperti juga ebook panduan kertas 3 terdahulu.

Bezanya saya akan memasukkan sekali jawapan kertas 3 tahun tahun terdahulu terdahulu yang saya telah sediakan.

Harga ebook akan dinyatakan kemudian, begitu juga dengan kaedah pembayaran.

InsyaAllah.

Di bawah ini adalah link untuk download soalan rasmi dari laman sesawang LPM:

3756/3 : Prinsip Perakaunan 3 SPM 2015

Kerja Kursus SPM 2015
Kod 3756/3
Mata pelajaran PRINSIP PERAKAUNAN
Kertas 3
April – Mei 2015
Muat Turun  PANDUAN PELAKSANAAN DAN PENILAIAN PROJEKSOALAN KERJA KURSUS

 

MAKLUMAN TERKINI :

Saya memutuskan untuk membatalkan rancangan menjual ebook panduan menjawab kertas 3 ini atas beberapa alasan yang tidak dapat dielakkan. Harap maaf. 20/05/2015

7 responses

  1. Muhamad rizal

    Cikgu , adakah benar soalan folio prinsip perakaunan spm 2015 ada ralat ? Di jurnal am ? Dan tak imbang . Tq

  2. Pada hemat saya ia tak pernah ada ralat kerana kesilapan cetakan atau penyedia soalan tetapi YANG DISENGSAJAKAN UNTUK MENGUJI calon bagaimana jika berlaku kesilapan. Ia pernah berlaku pada soalan beberapa tahun sebelumnya. Tetapi sifu akan komen lanjut kemudian.

  3. ya.. baru nk tanya soalan yg sama dengan muhamad rizal kepada sifu.tq sifu

  4. Tip. Kesilapan berlaku di JA, JTT dan JBT. Rujuk bab pembetulan kesilapan. Catatkan andaian anda dalam senarai berasingan dan nyatakan tindakan yg telah anda lakukan. Good luck.

  5. Maksud saya pembetulan dicatat di atas kertas soalan dan masukkan dalam fail jawapan nanti. Pada masa yang sama terangkan langkah langkah pembetulan yg telah anda lakukan dalam helaian lain berupa penerangan bertulis

  6. Salam Cikgu Rithuwan, di mana saya blh dptkan rujukan utk membuat projek paper akaun tingkatan 5 2015 ?

  7. Maaf Cik Nanti. Saya tak pasti nak release atau tidak.

Tinggalkan Jawapan

