Soalan Tugasan 2 Kerja Kursus Prinsip Perakaunan SPM 2011

Tugasan 2 bagi projek Prinsip Perakaunan SPM 2011 telah bermula hari ini. Bagi tempoh dua bulan iaitu dari 1 April 2011 hingga 31 Mei 2011, semua calon Prinsip Perakaunan wajib menyiapkan tugasan tersebut untuk melengkapkan Kertas 3 Prinsip Perakaunan.

Untuk memuatturun soalan dan panduan (dalam format PDF), silalah layari laman sesawang rasmi Lembaga Peperiksaan Malaysia seperti ini.

Pelajar hanya perlu memuatturun PANDUAN PELAKSANAAN DAN PENILAIAN PROJEK dan SOALAN PROJEK TUGASAN 2.

PROJEK SPM 2011
Kod 3756/3
Mata pelajaran PRINSIP PERAKAUNAN
Kertas 3
April – Mei
Muat Turun 1) PANDUAN PELAKSANAAN DAN PENILAIAN PROJEK
2) PROJEK
3) E-PPK3 VER. 2011
Last Updated ( Friday, 01 April 2011 )
8 gerakbalas-gerakbalas

  1. Sifu…
    saya amat bingung berkenaan kursus yang patut saya pilih bagi program ijazah.
    Mungkin pertanyaan saya nie terasa amat lucu tetapi saya perlu bertanya jua kepada sifu..kerana saya sama sekali xpernah mengambil tahu mengenai perkara ini semasa sek men dlu sehingga lah saya tersedar apabila keputusan sem saya sangat teruk.
    Saya pelajar asasi sains Uitm 2010/2011 dan baru sahaja mendapat keputusan sem. Keputusan saya tidak mencapai cgpa 3. dan saya amat kecewa. Saya target untuk dapat kos2 yang kritikal esp Medik, Farmasi @ Pergigian kerana kos tersebut yang menjamin pkerjaan tetapi saya tidak layak. saya amat buntu kerana saya tidak tahu apa yang saya minat. Saya dah berdoa dan buat solat Hajat & isthikarah tapi saya masih ragu-ragu untuk memilih kos. Sampai satu ketika, saya berfikir begini..

    “ah, xkisah lah dapat kos mana pon tapi try da besh utk sem 1 bg dapat 4flat pastu g tukar ke kos kritikal”

    Boleh ke saya tukar kos kritikal kalau dapat 4flat??

    Erm antara kos yang saya keliru dan xtahu nak pilih is:

    1.ijazah Sarjana Muda Teknologi Makmal Perubatan Uitm
    2.ijazah Sarjana Muda & kepujian Mikrobiology UK, Uitm @ lain
    3. ijazah sarjana muda Clinical Lab ,Unikl
    4.ijazah Sarjana Muda fisiologi @ optimetri
    5. ijazah Sarjana Muda & kepujian Biomedical science
    6. ijazah Sarjana Muda Biology

    saya mintak sifu boleh tolong saya clear up messy saya nie…
    tarikh upu fasa 2 dah makin dekat iaitu 18 mei nie..
    harap sifu dapat beri jawapan segera.. thx! :)

  2. asasi sains pun awk dah dapat bawah 3. boleh ke awk survive kos kritikal? persaingan dalam kos kritikal sangat sengit. d usm sendiri, pelajar farmasinya sangat prepared..! awk kena berusaha 300% percayalah…

  3. Sifu sy nk tny..sy ditwrkn kos industrial prkayuan uitm..adkh kos in I Ada pluang pkrjaan atau in I mrupakn kos le long..

  4. sifu sye dak lpasan spm dri klas perdngangn..
    sye ske dngan math..kalau sye amek diploma perakaunan..ssah x untuk sye mngerjar klas trsbut??
    krana sye xd asas akaunt lngsung N x brapa pandai dlm bi..
    diploma perakaunan nie lbihkn kerja mngira or mnghafal??

  5. sangat susah

  6. Susah juga kan nak bagi markah. Ia nya terpulang pada cg. Ada tak kemungkinan berlaku pilih kasih?

  7. fasihah najmuddin

    assalamualaikum sifu. maaf, kalau saya mencelah dan ingin bertanya disini. :) saya telah menelusuri kesuluruhan komentar dan pndgn yang diberikan kpd sifu. saya ingin bertanya soalan kpd sifu. sy merupakan pelajar IPG (institut pendidikan guru) kampus tuanku bainun dalam major bidang bahasa arab.maka sekarang sy mengalami beberapa konflik atas dasar keputusan medical check up oleh perubatan menyatakan yang sy mengalami penyakit sekian2. sy sendiri pun sdh tahu yang sy mengalami penyakit itu yg menghadkan fizikal sy untuk melakukan aktiviti2 fizikal seperti bermain dan sebagainya. reputasi untuk lumpuh atau penyakit yg melibatkan saraf tunjang. jadi kepentingan saya menjaga pergerakan dan aktiviti amatlah dititikberatkan.sedangkan di IPG, peratusan kokurikulum 50% drpd markah peperiksaan.walaupun sy menghantar surat pengecualian permainan oleh pakar perubatan, namun surat itu tidak diterima oleh pihak IPG. sy sekarang diberi peluang untuk melakukan penanggguhan setahun bg rawatan susulan dan jika dlm masa setahun sy tidak sembuh, sy sgtlah dipaksa untk menandatangani surat keluar drpd IPG dan pengrelaan untk mengundur diri drpd penerimaan biasiswa kementerian pelajaran malaysia. dan jika pasala biasiswa sy tidak lansung pertikaikan kerana niat sy untk menjd seorg guru bkn krn di tawarkan dgn nilaian wang.itu kata dr hati saya yg berbicara. maka sifu, umi dan abah, memberikan peluang kpd sy, melihat kpd keadaan sy yg sekrang yg byk rehat dan kdg2 menahan kesakitan, mencadangkan baiklah sj sy mengundurkn dri dr perguruan dan meneruskan perjuangn di bidang yg lain,mereka sekalipun tidak memksa tetapi menyerahkan sy supaya membuat keputusan yg sendiri.sy sbnrnye lepasan spm 2010. aliran sains. BM : A+, BI: B+, SEJ: A – , MT : A+ , ADD MATH : A- , BA : A- , PHYSIC : B , CHEMISTRY : A , PQS : A+ ,PSI : A- , BIO : B+. maka saya melakukan pembacaan sendirian ,umi, abah dan saudara mara memberikan pndgn agar sy hanya melanjutkan di negeri kelantan iaitu tempat asal sy. sy sendr pun akur kerana ini semua memudahkan sy melakukan perubatan dan dibawah penglihatan ibu bapa. jd diperingkat negeri kelantan, uitm, kebanyakkn menawarkan kos perniagaan dan perakaunan, poli kok lanas juga byk menawarkan kos perakaunan, ade shj kolej2 swasta yang menawarkan bidang sains. namun , sy sendiri cuba merangka, ap kata sy menceburi dlm bidang baru iaitu bidang perakaunan, namun kebimbangan turut disebabkan sy sendri tidak tahu menahu basic perakaunan krn sy seorg pljr sains. impian sy turut hadir, menghabiskan pengajian dlm akaun, dn menyambung pengajian dlm diploma pendidikan kanak2 di open university dan perlahan2 mempelajari untuk membuka perniagaan pendidkan seperti pusat tuision dn sbgainya. maaf sifu, itu hanyalah rangka sy semata2 sbgai impian baru selaras dgn keadaan sy yg ad penyakit ini. maka, mohon sifu memberikan pndpt ap sy patut ke bidang lain atau macm mana. maaf krn terlalu pnjg,wslm

  8. fasihah najmuddin

    dan satu lagi sy memang seorang yg sgt advanced pd matematik. mungkin org lain lbih hbt pd matematik, tapi sy sgtlah minat. :)

Tinggalkan Jawapan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 139 other followers

